zaterdag 17 oktober 2009

Op Schema....gelukkig!



De herfst heeft inmiddels zijn intrede gedaan…zo ook de herfstblaadjes in de woonkamer.
Beslist geen tijd om de stofzuiger er doorheen te halen…morgen weer een dag hoor!


Wel heb ik vandaag in het zonnetje mijn auto een fikse beurt gegeven.
Ondertussen verorbert Senna de ganse dag peertjes en appeltjes alsof haar leven ervan afhangt…een overvloed aan druiven sieren de pergola.

Buiten wordt het kouder, wat mij deed besluiten om vanavond een andijviestamppot te fabriceren….van huismakelij wel te verstaan. Gelukkig at er niemand mee…de stamppot was verworden tot een soeperige puree….al bleef de smaak overeind…de calorieën kleven op mijn dijen!

De klok tikt steeds sneller rond…Struikelend over de pepernoten….De kerstman vergaart al zijn crew rendieren….en wat doen wij? Plannen, organiseren, inkopen doen en vooral afstrepen! Mijn yellow marker draait overuren…. Nog maar drie weken te gaan…onvoorstelbaar!….de avontuurlijke kriebels worden met de dag intens voelbaarder….Vorige week ruim twee kilo ingekocht bij de Etos. Vandaag een groot bezoek aan ‘Bever Zwerfsport’ in Almere….gevaarlijk zwerven tussen al dit spannende en avontuurlijke goed.
Score: drie kilo…..Euri? Groot geheim! …Als een kind in een snoepwinkel, laten we maar zeggen…echter ik heb mij goed gedragen onder het motto ‘Nuttig, Nodig en Aangenaam’…allemaal nuttig en nodig haha! En dan wordt het vanzelf aangenaam. Toch nog enige twijfel over de vraag: Neem ik nog muziek mee? Wordt het toch die iPod?

Onze paspoorten zijn (tegen de nadrukkelijke bestelling in) allebei op het adres in Wageningen bezorgd…enigszins bizar….gelukkig reizen we samen!
In de praktijk is het druk….het merendeel van de ‘lopende’ patiënten probeer ik keurig af te ronden voor ons vertrek. Uitvoerige behandelingen hevel ik al over naar het nieuwe jaar….Na onze thuiskomst zal er de laatste drie weken nog flink geboord moeten worden om 2009 te kunnen afronden en om een Ghanees getinte kerstbrief op te stellen.

Tegen de afspraak in, heb ik in etappes al mijn reisattributen van zolder gehaald….twee trolleys, een rugzak en één koffer. Alles ligt op het logeerbed uitgestald om te kunnen vullen, maar vooral om gaandeweg te kunnen passen en meten. Ook heb ik allerlei snoertjes en kabeltjes verzameld….geheugenkaarten…diverse batterijen, opladers en een zonnekap. Nu ik weet dat ik 2x23 kilo aan ruimbagage mag meenemen, zal ik het benutten ook! Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Morgen duik ik mijn kledingkast in op zoek naar mijn ultieme tropen outfits.
Ook moet ik komende week nog wat recepten uitschrijven, evenals het op zoek gaan naar kadootjes en snuisterijen voor de lokale bevolking. Aanstaande donderdag met zijn drieën naar Harm Jan voor aanvullende info…tips & tricks….ben benieuwd!

Blij ben ik met alle enthousiaste reacties….Leuk dat er zo met ons wordt meegeleefd! Van harte hoop ik jullie allemaal mee te kunnen nemen op ons avontuur…De laptop ligt gereed! Zo ook mijn camera….al moeten de Photo skills nog enigszins op creatief niveau belanden! Komt goed...oefening baart kunst!

Kus....

Set

1 opmerking:

  1. Hoi Set,
    Zojuist Marike en Joppe gefeliciteerd met de geboorte van hun zoon Jesse via hun weblog en ik dacht even kijken wat Lisette nu heeft geschreven over Ghana. Inderdaad ligt alles al keurig gereed op het bed zoals je mij dat door de telefoon vertelde. Héél goed. Ik moet nog voor je vader aan het werk, want die doet daar niet veel aan. Maar morgen mag hij weer lekker in Amersfoort gaan werken. Ook leuk!Momenteel speelt Pa piano en zal straks wel de mails van Harm-Jan doorsturen.Ik ga mij voorbereiden voor de TV. Slaap lekker en tot horens. Liefs Ma.

    BeantwoordenVerwijderen