donderdag 24 september 2009

Homework!!

Tot grote blijdschap van zowel mijn moeder als van mijzelf, komt ook mijn vader geleidelijk in beweging…meedansend op het golvende ritme van de voorbereidingen. In het engels klinkt het veel mooier…dancing on the waves…on the rythm... So let’s dance!
Pa en ik zijn vaak (te) relaxed van ‘het komt wel’, terwijl mijn moeder al ruim van te voren haar koffer op het logeerbed stalt en de stapeltjes kleding afvinkt in haar notitieboekje. Ook voor deze reis zijn een tweetal blocnotes aangeschaft om enige invulling aan te geven…en wel met precisie!

Mijn moeder vond het een vereiste om goede slippers aan te schaffen. Het is geenszins de bedoeling dat pa blootsvoets (Ik zou zeggen ‘blootvoets’ echter de spellingscontrole corrigeert met roodgolvende streken) het terrein bewandelt of de voeten op een enigszins ‘schimpie’ tapijt buiten het bed zet. Nog maar gezwegen over de douchetaferelen. Eén van de vorige collega’s liep eerder voetschimmel op! Slippers en dus geen de Jezus-sandalen…ze moeten vooral gemakkelijk aan te schieten zijn…anders schiet Evelyn uit haar slof! Gelukkig is de aankoop geslaagd…allesbehalve vlot en eenvoudig…de ‘Bouw-en’ leven figuurlijk gesproken op grote en smalle voet…

Enthousiast ben ik over alle reacties en over het feit dat Evelyn de moeite doet om de thuiscomputer weer op haar beurt te beheren…en waar zij ook zeker in slaagt. Het huiswerk wordt serieus genomen. Fanatiek zal zij al onze berichten binnenhalen. Eventueel met Thamar als weblog-helpdesk standby...
Van harte hoop ik dat cyberspace in de lucht zal blijven als wij in het Ghanese vertoeven en dat wij wederzijds van elkaar zullen vernemen….Miss You!

Creativiteit of wel creatief schrijven, is als een bezoek aan de sportschool. Je moet blijven trainen, anders geraak je uit conditie…zo moest ik er vandaag ook weer even in komen…toch pik je de draad zo weer op…als je maar een beginnetje hebt…de stroom van woorden weer op gang! Zie het dan maar weer eens uit te schakelen. Wederom tijd tekort, al heb ik van mijn vrije donderdag genoten.

In de tussentijd worden alle huishoudelijke klussen uitgesteld…de stofzuiger staat werkeloos onder de trap…wat mij betreft krijgt hij nog wat extra vrije dagen. Wasmanden staan verdekt opgesteld en de strijkplank opgeklapt in de hoek. Ook de boodschappen moeten nog gedaan worden. Nog net niet geneigd om over te stappen naar kant en klare thuismaaltijden. Geen dwangmatige trekjes aanwezig om mij tot dit soort acties te laten dwingen. Maar ja, eens wordt het tijd voor een warme hap. Van rechtop zitten, ‘kaarsrecht’ achter het toetsenbord, word je koudlijvig…de ijspegels hangen nog net niet aan mijn neus. Dus…op naar AH voor de inwendige mens om daarna de vaten te dilateren met een rood wijntje…en misschien het aansteken van de open haard. De fleece trui hangt bij mij al klaar!

Vandaag had ik besloten om eens met de boodschappenkar langs het schap instant sauzen te wandelen. Eigenlijk ben ik daar geen fan van. Maar we moeten tenslotte wat…na de ééntonigheid van doorgebakken kip en rijst zullen de smaakpapillen erom staan te springen.
Met twee pakjes in de hand overschreed ik al de kookregels…Toevoegen aan de kip tandoori: crème fraiche en oosterse wokgroenten. Een ander zakje behelste een kerriesaus, ook met sierende aanvullende ingrediënten. Na deze sensaties zullen we toch echt moeten afbouwen naar poedersaus aangelengd met water…En oh, wat zullen we het dagelijkse glaasje wijn missen!....In de koelkast sinas & bier….

Na de supermarkt op naar de juwelier, de dierenarts en de pasfotograaf. Het horlogebandje van mijn favoriete klokje stond op afscheuren en instorten. Gezien mijn gehechtheid aan dit stoere item kan ik deze geen seconde missen en wil het absoluut niet verliezen….Bandje niet op voorraad….grmfff…moet ik weeeeerrrr terug!

Niet alleen huis-inhoudelijk staan diverse alledaagse bezigheden stil, echter ook de handelingen buitenshuis. De vijver staat groen te koken waardoor de vissen al weken blind zwemmen. De filter is al een tijdje aan een opfrisbeurt toe. Het zal moeten wachten. Sorry! Dit weekend zal het weer ook nog aardig zijn. De regenlaarzen staan altijd gereed voor deze grote afspuitbeurt. Daarna zal ik met een heldere kijk in het water al mijn goudwindes kunnen tellen die ditmaal niet ten prooi zijn gevallen aan de vijandelijke neighbours…de reigers!

Kids First…ook Senna vraagt om aandacht…de schreeuwende grillen van een puber. Al geruime tijd heeft ze huis -en tuinarrest, echter tot grote frustratie van het vrouwtje, lijken de reprimandes op geen enkele manier aan te slaan. Telkens weer weet zij zich te bevrijden uit het opgelegde gevangenschap van de aanwezige omheining….Het is nu bijna bedtijd voor haar…zachtjes snurkend ligt ze onder mijn bureau….nauwelijks durf ik mij te bewegen…

Morgen nog één dagje werken….en dan weer twee dagen vrij af! The continuing story…

Liefs Set

2 opmerkingen:

  1. hoi set

    Ik lig helemaal in een deuk hoe je het allemaal weer schrijft! Hoe kom je er op ik zou dat ook wel willen, blijven oefenen zoals je mams zegt. Hoe is het met je vissen?? blind zwemmen! haha. Nou ik blijf je echt volgen. Je staat ook onder mijn favorieten blogs. En voor evt voetschimmel help lamisyl erg goed ik weet dat je niet alles mee kan nemen, maar goed jeuk tussen die tenen is niet prettig.

    nou ik ga mijn bedje even opzoeken.

    gr Thaam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Set, Zojuist jouw epistels over Ghana gelezen. Meid, waar haal je dat vandaan. Leuk, ik geniet ervan en blijf oefenen met de computer. Waarom moest je de naam van je weblog veranderen? Hoor ik nog, maar hij blijkt wel te werken. Hier alles goed. Vanmorgen naar de HANOS geweest, vanmiddag naar Ede. Pa moest nog pasfotot's voor de visa laten maken bij Sloof. Is heel goed gelukt (8 stuks). Daarna nog even naar Romeyn. Een broek en overhemd gekocht. A.H. nog maar even bezocht en wat boodschappen gedaan. Toen wij thuis kwamen, waren wij echt aan een wijntje toe. Even gezeten en al spoedig kwam Harry v.d.. Wetering onze stoeltjes brengen die hij op advies van Renée met blauwe stof heeft bekleed. Daarna pasta gegeten met gerookte zalm en broccoli (nieuw recept). Morgen ga ik met Trees de kroegenbridge doen in Putten. Als ik thuis kom, bel ik je nog even. Pa gaat golfen. Zondag ben ik weer aan de beurt. Zoals je hoort zijn ook wij op onze manier druk en bezig. Volgende week zien wij wel weer.
    Slaap lekker en tot morgen. Liefs je mams Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen