zondag 20 september 2009

Iets luchtigs....


Ik kan het blijkbaar niet laten…mijn pc lijkt aanlokkelijker te zijn dan mijn bed.
‘Blijven kijken…’gleichswebende aufmerksamkeit’…blijven lezen…blijven schrijven.
Op de achtergrond klinkt Donizetti…’l’elisir d’ amore’…en dan nota bene kijkend naar bovenstaande titel…’iets luchtigs’…de muziek klinkt meer als zijnde melodramatisch. Het soneert overigens prachtig over mijn voor de helft in werking zijnde ‘Piep’…Philips boxjes! Waarom ik in godsnaam zoiets opzet? Vanwege mijn nieuwsgierigheid…Binnenkort voor het eerst met een goede vriendin naar de Stopera…nog nooit van mijn leven een opera aanschouwd…en voilà daar is dan de gelegenheid om het aan te grijpen en om het te ondervinden….het valt te waarderen of niet. Ik waardeer het! Het maakt mij blij!

Maar goed, ik had beloofd het luchtig te houden…Vanavond had ik het met mijn moeder over het meenemen van een lakenzak…een lakenzak? Ja! Een lakenzak…Vroeger had ik er één. De zachte flanellen stof voel ik nog om mij heen en ook de kleuren staan nog duidelijk op mijn netvlies…zacht blauw, zacht geel en crème…zo warm…Mijn eerste kampeerervaring in Frankrijk. ‘Oh, dat herinner ik mij ook nog’, antwoordt mijn moeder. ‘Ik heb deze vermaakt tot poetsdoeken!’…Uiteraard konden we erom lachen. Het wordt dan ook een nieuwe aanschaf lakenzak ofwel wordt de opdracht gegeven om twee oude lakens aan elkaar te naaien tot een nieuwe zak. De warme kleuren zullen helaas ontbreken…dan maar een flanellen pyama! Een suggestie van mijn moeder bestond uit het aan elkaar naaien van tweepersoons lakens voor het geval de slaper een woelig type is. Mijn reactie was dat dit ook niet handig zou zijn, aangezien desbetreffende slaper daardoor alleen maar in de knoop zou geraken en de hele morgen nodig zou hebben om zich te ontwikkelen. We zullen ons nog oriënteren….

Afgelopen week heb ik ook de vakantie geboekt voor Senna….Ditmaal wel drie weken Dierenhotel Gaus. Voorzichtig informeerde ik of wel meer baasjes hun huisdieren voor een langere periode onderbrachten….wegstopten. Dit voornamelijk vragend voor mijn eigen gemoedsrust. Ik kreeg een geruststellend antwoord. Zodra ze de kennel in gaan, zijn ze hun baasje al vergeten gezien de vele nieuwe indrukken. Nou, mooi is dat! En op het moment dat ze in bad stappen en de föhn op hun weelderige haardos wordt gezet, weten ze dat ze weer naar huis gaan. Senna weet het nu nog niet, echter de reservering is gemaakt…om de dag activity games en een dagje schoonheidssalon voor de nagelknipper en de extra krul in het haar. Bij thuiskomst zal ze heerlijk ruiken naar het label Gaus odeur. Daar moet ik altijd kortstondig van genieten aangezien één duik in de Almere-Hout plomp deze frisse geur in één klap teniet doet. We zullen ons beiden vermaken!

Een volgende item…de aanschaf van een nieuwe bril, mocht ik mijn contactlenzen verliezen. Heus, ik heb een bril, maar ik kan hem niet dragen. Afgezien van het feit dat ik het afschuwelijk vind…een bril…Als ik deze op zet, zie ik nog minder dan zonder bril. Tien jaar oud, maar ik kan er niet mee lezen of televisie mee kijken. Na het uitdoen van mijn plastieken (het enige plastic of nep in mij) neem ik, voor de zekerheid, het glaswerk altijd mee naar mijn nachtkastje…slechts uit voorzorg. Mocht ik onverwacht ’s nachts uit bed gebeld worden, dan zet ik ‘m nog niet op om de nummerweergave te kunnen lezen. ‘Anoniem’ wordt prima geregistreerd door mijn pure pupillen. Of het gewenst is, is een tweede. Nog even over de details van mijn huidige bril uit het jaar 2000…hoewel weinig gedragen, zijn de glazen op pupillaire hoogte compleet dof en bekrast. Vreemd! Luister komende donderdag goed naar de verkeersinformatie,,,Ik moet mij dan verplicht met deze bril op de weg begeven voor een betrouwbare oogmeting. Ik zal voorzichtig zijn, echter ik hoop niet het nieuws te halen.

En dan het laatste onderwerp van vanavond….extracties! Ik moet jullie bekennen dat ik afgelopen vrijdag even geoefend heb op één van mijn eigen patiënten. Eigenlijk was het een patiënt van mijn collega. Normaal gesproken sturen we gecompliceerde extracties door naar de kaakchirurg. Maar op dat moment kreeg ik een ingeving: Bouwtje, als daar ter plekke een element tijdens extractie fractureert, wordt er van jou verwacht dat jij de wortelresten verwijdert. Dus na een kortstondige blik op deze kies, stroopte ik de mouwen op. Bij mijn assistenten sta ik bekend als een vastbijter…als ik beet heb, laat ik niet meer los….wat ook het enige en het beste is om te doen….desnoods kruip ik op de patiënt…en als ik me even flink kwaad maak, dan lukt het me uiteindelijk ook, al is het met enig inwendig gevloek (één keer heb ik ‘vuile rotkies’ tot grote hilariteit en in het bijzijn van de patiënt uitgeroepen)….Ook die vrijdag voelde ik mij net een kamikaze tandarts die als een woesteling te keer ging….met zweet op de bovenlip. Na afloop was de dankbaarheid van deze man…mijnheer De Haas…beter gezegd “Angsthaas”…groter dan de geleverde inspanningen…en daar gaat het tenslotte om. Voor de zekerheid heb ik het handboek extracties nog even gedownload in het engels….We zullen het beslist nodig hebben, al is het voor de kennisoverdracht. Misschien kan ik Azara en Winpinni ook nog de kunsten leren van het hechten waarbij we zullen oefenen op plastic handschoenen of op ‘verse’kipfilet…Jullie horen het van me!

Hoogste tijd om onder de wol te kruipen voor de dag van morgen….

Liefs Set…x…



4 opmerkingen:

  1. hoi hoi
    Ik lach me kapot set heeft een blog. Je moeder zat vandaag bij mij aardig pijn te lijden in de stoel en kregen we het over jou blog. Ik heb het allemaal meteen even opgeschreven en ik ga jou zeker volgen en natuurlijk berichten sturen. Wat schrijf je het toch goed en grappig, echt zoals jij bent. Goed en grappig.

    veel liefs Thaam

    ik ben echt zo'n burger trutje aan het worden vanavond bezoek morgen bloemschikken woensdagavond werken en dan is het alweer donderdag. Het is niet dat ik je vergeet hoor, ik bel je snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Set,
    Zojuist de reactie van Thamar gelezen (ter oefening natuurlijk) Je ziet we leren steeds bij. Nu ga ik ook haar weblog bekijken onder leiding van de chef (Gë). Wij horen nog van elkaar en ik wens jou een goede nachtrust toe, een dikke zoen en morgen weer gezond op. Love Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thaam,

    Bedankt voor je leuke complimenten! Echter jij (Tante Trien) hebt mij op het creatieve idee gebracht om ook een weblog te starten. Het communicatieportaal voor ons Ghana avontuur! Ik hoop dan ook dat de verhalen boeiend genoeg zijn om te blijven volgen! Keep in touch :)

    Liefs Setje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé mam!

    Leuk dat je voor de eerste keer reageert op de blog. Zoals je ziet, het is gelukt! Je zult zien dat het steeds makkelijker gaat en dat je zo op dreef raakt, dat we je niet meer kunnen bijbenen. Wat vond je van de weblog van Tante Trien? Goed he!

    Kus & tot bels

    Settie

    BeantwoordenVerwijderen