zaterdag 19 september 2009

Try Out & Plug In!


Mijn eerste try-out voor een weblog vond plaats op mijn Hyves pagina. Het was voor mij een kwestie van aftasten….een beginnetje te maken…niet zozeer wat betreft het schrijven an sich, echter wel ten aanzien van het uiten of wel ten toon spreiden van woorden ‘en plein publique’….een warming-up, laten we maar zeggen. Zal het ooit tot een ‘Cool Down’ komen? Vooralsnog denk ik van niet!

De eerste aanzet wil ik jullie dan ook niet onthouden, al ontbreekt hier de stijl van associatieve animaties….het larderen van een bericht, een krabbel of een verhaal, met smilies om emoties of wel activiteiten uit te drukken…voor de grap of aux serieux…het kleurenpalet van Von Goethe…hoogstandjes of de banaliteiten….Laat het duidelijk zijn…zulke symbolen kunnen van toegevoegde waarde zijn ...we zijn prima in staat deze, in dit andere genre, er gewoon bij te bedenken...

Ter voorbereiding op onze uitzending naar Ghana, voor mijn vader als zijnde de officiële vrijwilliger en voor mijzelf als zijnde de wakende en oriënterende metgezellin / dochter, die zich eveneens zal ‘profileren’ als dental worker (met nauwgezet protocol wel te verstaan), heb ik deze weblog gelanceerd om iedereen, die geïnteresseerd is, op de hoogte te kunnen houden van alle ontwikkelingen en gebeurtenissen. Ik ben benieuwd wat ons allemaal te wachten staat. Van harte hoop ik dat velen ons zullen volgen en dat met veel nieuwsgierigheid en plezier onze berichten gelezen zullen worden.

In de loop van de komende weken wil ik jullie informeren aangaande de vorderingen ten aanzien van de voorbereidingen en hetgeen ons mogelijkerwijs te wachten staat...maar bovenal om jullie deel uit te laten maken voor datgene waar de Stichting ‘Vrienden van Bawku’ voor staat…Een en ander kunt u nalezen op www.bawkuhospital.org.

Zoals ik al eerder schreef op Hyves, zijn we druk bezig met het vergaren van de benodigde informatie, het kenbaar maken van het bestaande project, het boeken van de vlucht en het werven van fondsen en materialen. Heel wat om handen...maar met één doel...Vrienden van Bawku!

Eerder documenteerde ik…
Ons vertrek naar Ghana nadert! Om precies te zijn (over zo'n 49 dagen, precies zeven weken) zullen we op 7 november met Air France/KLM eerst naar Parijs vliegen om vervolgens 's avonds rond de klok van 20.45 uur in Ougadougou ('Whakadoekoe') te arriveren. Na aankomst in 'Ouaga' (Burkina Faso) zullen we daar overnachten. Het personeel van het ziekenhuis haalt ons van het vliegveld en zal ons naar een klein, schoon (mogen we hopen) hotelletje van een kerkgenootschap brengen. De volgende ochtend zullen we na het ontbijt even moeten 'shoppen' voor het benodigde rantsoen: kaas, blikjes vis, zoet beleg, frisdrank, bier, biscuit en vooral de gebottelde flessen water moeten we niet vergeten...en natuurlijk ook iets voor de driver (Red Bull geeft je vleugels!) Overigens wordt het eten van groente ons ten strengste afgeraden om buikloop te voorkomen...Ik ben dan ook zeer blij met mijn groente -en fruitpillen van JuicePlus (Google gerust), evenals de yoghurtpillen (Probiotica) voor een ijzersterke darmflora. Na onze supermarktronde zullen we met onze chauffeur doorreizen naar Bawku (Ghana), nog zo'n 350 kilometer te gaan.Chirurg Flip Kruyt zal via Accra reizen om zich later bij ons te zullen voegen. Vlakbij de grens is er een doaunepost met een hek over de weg dat tussen twaalf en drie of zo iets ( 'This is Africa man!') gesloten is. Als het dicht is, kost dat natuurlijk veel tijd. Gelukkig schijnt er vlak voor het desbetreffende hek een ingang voor een sluiproute te zijn die evenwijdig aan de hoofdweg loopt. Als we die weg inslaan, kunnen we de grenspost omzeilen om luttele meters daarna de weg weer op te draaien. Voor wij bij Bawku Hospitaal zullen arriveren, hebben we dus nog een behoorlijke autorit voor de boeg...over een secundaire weg met de nodige hobbels en bobbels, neem ik aan. Ik ga er dan ook vanuit en hoop er eigenlijk op dat wij aan het eind van de dag met een koud biertje een veilige aankomst kunnen vieren en dit geweldige avontuur zullen kunnen inluiden!! Voor de volledigheid….Op 27 november vliegen we weer vanuit Ouaga, via een twee uur durende tussenstop in Parijs, terug naar Amsterdam, waar wij de volgende dag om 9.20 uur de voetjes weer heelhuids op Nederlandse bodem hopen te mogen zetten...Wij verwachten natuurlijk wel heel veel spandoeken en een groot dweilorkest...maar bovenal een enthousiast welkom met een warme omhelzing!! Nogmaals, de komende tijd hoop ik dit weblog vol te schrijven omtrent alle voorbereidingen en ontwikkelingen....Alvast veel leesplezier! Op plaats van bestemming zullen wij beslist vele foto’s jullie kant opblazen….deze weblog als meeting point of wel als postadres beschouwend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten