zaterdag 14 november 2009

Weekend!!

Om ontwenningsverschijnselen te voorkomen, wil ik het thuisfront toch nog even voeden met a small Blog...Gisteren duurde de rit naar Tamale zo'n drie uur. De kuilen in de weg omzeilend en alle uistekende delen vasthoudend. Na de middagmaaltijd zochten we contact met Dr Gandau.
Een aardige kerel met een portie leuke humor. We kregen een rondleiding in het Central Hospital.
Een ziekenhuis met meer voorzieningen, echter ook hier is het gebrek aan personeel een probleem. De afdeling gynaecologie lag vol met vrouwen en pasgeborenen. We keken onze ogen uit. De patienten lagen zelfs met matjes op de grond. De hoofdzuster vertelde ons dat het normaliter veel drukker was. Ook de operatiekamer was beter geoutileerd dan in Bawku. Terug in het kantoor van Dr Gandau werden over en weer wat foto's gemaakt onder het mom van Friends of Tamale. Een vruchtbaar en enthousiast bezoek.
Vervolgens op zoek naar een hotel voor de nacht. Onderwijl passeerden we een markt vol met roodgekleurde tomaten en andere groenten. Een mooi plaatje!
Heerlijk om even onder een volle en warme douchestraal te kruipen (al moet je dan wel het knopje van de waterheater omzetten) en een stukje ouderwetse Lux zeep door de handen te laten glijden. Het gebruikelijke ijskoude biertje op het terras met een zwerm muggen op de loer om vervolgens aan tafel te gaan. Prima gegeten en toen we om de rekening vroegen, bleek deze al betaald te zijn door een man die naast ons aan een tafeltje had gezeten. Hij vond dat wij eruit zagen als een gelukkig getrouwd stel. Wat een giller! Voor alle duidelijkheid hebben we het personeel maar uitgelegd dat dit niet het geval was...you're looking at a father & a daughter. Dit hadden we nog nooit meegemaakt.
Nu is het wachten op Flip om samen naar het Game Mole Park te gaan. Nu is het helemaal vasthouden geblazen...60 km onverharde weg. Ben benieuwd in wat voor een natuur we zullen belanden. Tot de volgende blog!

Liefs Set & Ge

3 opmerkingen:

  1. Hoi Lisette,
    Tjonge wat een werkvakantie heb jij. We volgen je blogs en leven met je mee. Aza had wel kromme tenen met je fotosessie. We willen je graag heelhuids terug zien! Hier alles ok op de reigers na. Die worden regelmatig verteld dat ze hier niet moeten zijn, maar ze luisteren slecht. Afrika is totaal onbekend bij ons. Daarom is het leuk om jouw ervaringen te lezen.
    Veel succes in je 2de week en we lezen wel hoe het verder gaat.
    Groeten aan je vader.
    Liefs Anne & Aza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieverds, hier ben ik weer. Zojuist jullie uitgebreid gemaild hoe het mij afgelopen week is vergaan en jullie maar zwoegen in de hitte, behalve dit weekend dan. Dit was een leuk uitje neem ik aan. Hier wind en regen, maar met de kou valt het wel mee. Ik lees dat Anne en Aza goed op jouw huis passen Set. Dank je wel hoor. Dan heb ik daar geen zorgen over. Nu ik alleen ben, ben ik heel blij met mijn hut (appartement). Geniet er nog dagelijks van en mijn douche heeft een hele grote straal en is lekker warm. Dus wat dat betreft wil ik niet ruilen. Maar de warmte trekt mij wel, maar niet de muggen. Zo is er altijd wat. Ik ben in afwachting van je volgende weblog Set. Liefs voor beiden van ma evelyn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lisette,
    Wat een waanzinnige eerste week he. Vergeet niet dat foto's erg leuk zijn als herrinnering maar als het een beetje link wordt zou ik toch maar oppassen. Ach ja een beetje spanning kan geen kwaad he, hihi. Ik zou niet met je willen ruilen. Leuk dat jullie een gratis etentje hebben gekregen omdat jullie eruit zagen als een leuk stel. Je vader zal zich wel trots hebben gevoeld, hihi.
    Nou veel plezier en succes gewenst voor de tweede week en hoop dat ie iets minder spannend voor je is. Geniet er nog maar van, ik blijf je volgen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen