woensdag 17 november 2010

In Surgery...



Terwijl hoog in de boom, een zeldzaam en onzichtbaar vogeltje, de meest orgastische klanken ten gehore brengt, besluit ik vandaag samen met pa de O.K in te gaan om wat foto´s te maken. Zoals met Azara afgesproken, mijn telefoon standby voor eventuele tandheelkundige spoedgevallen.


Terwijl alles in gereedheid werd gebracht en de patiënt inmiddels onder volledige roes, legde ik een stevige knoop in mijn groene broek. Het zou wat zijn als deze met één druk op de knop op mijn enkels zou liggen! Mondkapje voor en mutsje op....


Er stonden twee ingrepen op het programma, te weten een ovarium carcinoom en een verzakking. Allereerst werd de tumor, ter grootte van een voetbal en met een gewicht van zo'n 4 kilo, verwijderd. De omloop assistent durfde de tumor nauwelijks beet te pakken. Onder de opmerking "it doesn't bite" verdween het in een plastic zak. Tijdens het sluiten van de wond, werd de volgende patiënt geprepareerd. Dit keer onder spinale anesthesie, een ruggeprik.


Aangezien deze jonge vrouw gedurende de hele operatie bij kennis zou blijven, voelde ik mij enigszins bezwaard om foto's te maken. Dit heb ik dan ook enigszins omzichtig gedaan. Behoudens een botte schaar, verliep alles vlot en naar tevredenheid. Na afloop werd een pannetje rijst met rode saus tevoorschijn getoverd...met de handen werd hier gretig van gesmuld!


Aan het eind van de middag zal pa weer voor de klas staan om een tweetal lessen te geven aan de studenten. Voor de gezelligheid en de support vergezel ik hem daar altijd bij.


Morgen zullen wij in alle vroegte de kliniek in Garu bezoeken om polshoogte te nemen van de stand van zaken aldaar. Ben benieuwd wat wij daar zullen aantreffen...zeker ten aanzien van de tandheelkunde!






Liefs, Setje Xx


(PS.Het plaatsen van foto's geeft de laatste twee dagen wat problemen. Keep trying!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten